Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Emil en Amy - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Emil en Amy - WaarBenJij.nu

Bangkok

Door: emilenamy

Blijf op de hoogte en volg Emil en Amy

07 Oktober 2010 | Thailand, Bangkok

De heenvlucht is goed verlopen. Met een keuze van 80 films en spelletjes in het vliegtuig vloog de tijd om.
De eerste 2 dagen zijn we in Bangkok geweest. Wat een stad zeg. Ontzettend druk en chaotisch. Onwijs veel verkeer en alleen door de taxi's die er rijden word je al helemaal gek. Maar wel super om hier eens te zijn.
We zijn ook wezen fietsen in Bangkok. Dan kom je echt op plaatsen waar je anders nooit zou komen. Bijvoorbeeld door de markt in China Town. Daar ligt het vlees en de vis zo op straat. Echt te vies voor woorden.
Ook zeker aan te raden voor iedereen die nog ooit naar Bangkok wil. Het Bayan Tree hotel. Hier hebben we 's avonds wat gedronken op de 59e verdieping. Echt super mooi uitzicht op Bangkok. Alles verlicht. Helemaal geweldig. Alleen voldeden we niet aan de dresscode. Emil moest bij binnenkomst zijn slippers inleveren. Hij kreeg van die geweldige zwarte nette Thaise schoenen aan. Was wel een leuke avond. En ach we betaalde wel wat extra's voor ons drinken. Een biertje 5 euro en een baco van 10 euro. Echt veel en veel te duur als je weet dat normaal een cola hier 50 cent is. Maar goed het was echt de moeite waard en ze smaakten net zo goed als in Nederland.
Grand Palace bezocht. Enige nadeel was dat het eigenlijk te warm was hiervoor. (35 graden) En zeker als je dan ook nog de verkeerde kleren aan hebt en je daar door hun nog eens goed ingepakt wordt. Hier bezochten we een tempel en hebben we even rondgelopen maar al snel hadden we het gezien en gingen we op zoek naar een terras.
In de avond zijn we ook nog naar het Red Light District geweest. Emil moest en zou dit gezien hebben in Thailand. Nou wat gedronken daar in een bar waar 10 Tippi Wan's in bikini op de bar dansten. Niet echt iets aparts.
In Siam, wijk in Bangkok, zijn we nog wat wezen winkelen. Alles supergoedkoop. Omdat we nog verder moesten reizen met onze tassen hebben we maar niets gekocht. Misschien doen we dit op de terugweg.
Bangkok is groot, druk en er wonen net zoveel mensen als in heel Nederland. Het verkeer staat hier altijd vast. Maar toch leuk om hier te zijn geweest. Dat drukke had ook wel weer iets. En nog een voordeel, de mensen hier zijn super aardig en kennen allemaal Ruud van Nistelrooij !!