Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Emil en Amy - WaarBenJij.nu Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Emil en Amy - WaarBenJij.nu

Chiang Mai

Door: emilenamy

Blijf op de hoogte en volg Emil en Amy

07 Oktober 2010 | Thailand, Chiang Mai

Met de nachttrein zijn we doorgegaan naar Changmai. Heerlijk geslapen in de trein. Alleen Emil iets minder. Hij sliep boven en zat de volgende ochtend alleen maar te klagen. De trein maakte te veel herrie, zijn bed was te klein en de trein schommelde teveel. De eerste dag Changmai even wat dingen geregeld voor de jungletocht en voor tickets van Chiangmai naar Phuket.
Ook hadden we deze dag Thaise kookles. We moesten 4 gerechten maken. Emil moest en zou het zo pittig mogelijk hebben, dus hij kon er wel wat pepers ingooien. En natuurlijk, daarna weer klagen dat het te pittig was. Was misschien een smoes om toch weer bier te kunnen bestellen. 's Avonds even over de nachtmarkt gelopen. Overal dezelfde rommel die ze verkochten.

De volgende dag om 9 uur werden we bij het hotel opgehaald voor de jungletocht.
Even later kwamen we bij een prachtig aangelegd park aan, de Keukenhof is er niets bij. Wat bleek, hier zouden de langnekken wonen. Ja tuurlijk..
Boven op de berg zaten inderdaad wat mensen met van die ringen om de nek. Even wat foto's gemaakt en daarna weer doorgereden naar een olifantenkamp. Hier nog een rondje op een olifant gereden en hierna kon de wandeltocht beginnen. Het zou een tocht van 2 uur zijn, achteraf hebben we er ruim 4 uur over gedaan. Het was warm, het was zwaar, het was alleen maar bergop. Geen wandelpaden, gewoon dwars door de bossen. Over bomen heen, onder bomen door. Het ging nergens over.
's Avonds zo kapot dat we teruggegaan zijn naar het hotel. Emil wilde nog wel blijven slapen maar toch maar niet meer gedaan. In het hotel een douche gepakt en als een blok in slaap gevallen.

Doordat we een dag eerder van de jungletocht terug waren hedden we nog een dag 'vrij'. Deze dag wat door Chiangmai gewandeld. Hier en daar wat gegeten en gedronken. 's Middags zijn we naar een pakken winkel geweest. Hier heeft Emil 2 pakken gekocht. De maten werden opgemeten en de pakken werden deze week gemaakt. Op de terugweg van Bangkok naar Amsterdam kan hij de pakken ophalen op het vliegveld in Bangkok. Hier worden ze naartoe gestuurd.
Die avond nog wat gedronken en wat op tijd naar bed. De volgende dag werden we opgehaald om naar Phuket te gaan.