Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Emil en Amy - WaarBenJij.nu Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Emil en Amy - WaarBenJij.nu

Melbourne

Door: emilenamy

Blijf op de hoogte en volg Emil en Amy

01 November 2010 | Australië, Melbourne

Om half 11 's ochtends plaatselijke tijd kwamen we aan in Melbourne. Een uur later dan gepland, want we hadden vertraging. Jeroen had inmiddels 16 dollar aan eten en drinken opgemaakt, die moest op ons wachten. En daar stond onze kiwi! Hartstikke fijn en gezellig om hem weer eens te zien na al die jaren. We hebben met zn drieen een taxi genomen naar het camperverhuurbedrijf. Even later waren we in het bezit van een 4 persoonscamper, met douche en wc. Nadat we wat boodschappen gedaan hadden, zijn we op zoek gegaan naar een camping. Dit viel niet mee, veel campings zaten vol ivm de Melbourne Cup, de grootste en belangrijkste paardenrace van Australia. Uiteindelijk toch een camping gevonden. Hier hebben we wat gedronken en gedouced. Daarna zijn we met de tram naar de stad gegaan. Nadat we hier wat gegeten hadden, zijn we een Ierse Pub ingedoken. De baco's waren 8 euro, het bier 6 ... Dus goeiekoop zat worden, zat er niet in. Duur zat worden daarentegen wel. 's avonds een taxi gepakt naar de camping en meteen in slaap gevallen.

Deze ochtend stonden we vroeg op. Na een kop koffie en een gebakken ei reden we Melbourne in op zoek naar een andere slaapplaats. Hier wilden we de camper neerzetten om vervolgens heel de dag in Melbourne te zijn en alleen 's avonds daar maar in bed te vallen. We reden rond en keken goed waar we de camper neer konden zetten. Dit viel niet mee, omdat het vrij druk was door de Melbourne Cup, die dus vandaag was. Na een uur hadden we de perfecte slaapplaats gevonden. Het kostte niets en het was er super rustig. Wat wil je nog meer. Er waren bijna geen mensen en de mensen die langsliepen waren rustig en zeiden niks. Onze camper stond naast een begraafplaats! Tenminste we dachten dat het rustig was, maar aan de andere kant van de camper lagen we vast aan de Australische A2. Maar goed, het was gratis en wij zijn Nederlanders, dus bleven we daar staan. Vervolgens zijn we Melbourne ingelopen. We gingen richting Flinder Street Station. Hier waren veel mensen die naar de Melbourne Cup gingen. Allemaal strak in pak en korte jurkjes met hoedjes op. Prinsjesdag is er niks bij! Emil, onze japanner, vond dit station zo mooi dat hij er 30 foto's van maakte. We zijn ook hier in de hoogste toren van Melbourne geweest. Een supermooi uitzicht over de stad. Rond 14.30u zijn we even de kroeg ingedoken. Om 15.00u begon de Melbourne Cup. Wat in Nederland de WK-finale met Spanje was, dat is hier deze paardenrace. Onze finalewedstrijd duurde alleen iets langer, de Cup, waar heel Melbourne naar toe leeft, duurt slechts 3 hele minuten! Daarna zijn we zomaar wat door de stad gelopen en wat gedronken hier en daar. 's Avonds lagen we vroeg in bed. Morgen beginnen we vroeg aan de Great Ocean Road!

• 03 November 2010 - 22:48

Emil, Amy En Jeroen:

Hoi Hoi,
    Thanx voor jullie berichtjes. Sorry dat we nu pas iets laten horen aan jullie, maar je kent het wel, druk druk druk.
    Hier dan de verhalen van Shanghai en Melbourne. De rest zetten we er snel weer op. Het gaat hier verder hartstikke goed met ons.
    We laten snel iets horen.
    Groetjes van ons 3en

• 04 November 2010 - 18:36

Marja:

Past Emil onder de douche in de camper?

En nog geen wilde dieren gezien?

Veel plezier en groetjes aan Jeroen.

Liefs, tante Maaj

• 05 November 2010 - 17:37

Laurens En Lizzy En :

Alles goed? Jullie doen ook niks anders dan drinken, camper reiden en dingen zoeken. Wanneer kunnen we foto,'s bekijken van wat jullie allemaal zien.

Gr. Van ons aan jullie en jeroen

• 05 November 2010 - 22:24

Franka:

Ho, heeft Lizzy een schrijf fout is ze dement aan t worden of t komt door d'r hormonen.
    Volgens mij is het camper rijden ipv reiden.
    Ik hoop dat jullie verder heel erg genieten en we missen je nu al, we houden broodjes en boterhamworst over(grapje).
    Oja je raad het nooit: Ysa heeft een nieuw leren jasje(je lacht je rot)en heeft ook een broekje aan want zij is loops.En nog een nieuwtje want de krant moet toch alles weten(nee geen zwangeren)ha ha
    Maar Dinie uit Brakel heeft een nieuwe vriend en hij heet Jiel. Is weer helemaal verliefd en geniet ervan!!!!!
    Pas goed op jullie zelf en op Jeroen(al heeft ie dat misschien niet nodig)

Hele dikke kuzzzz voor jullie drieen en tot horens maar weer
    Pap en Mam