Great Ocean Road - Reisverslag uit Apollo Bay, Australië van Emil en Amy - WaarBenJij.nu Great Ocean Road - Reisverslag uit Apollo Bay, Australië van Emil en Amy - WaarBenJij.nu

Great Ocean Road

Door: emilenamy

Blijf op de hoogte en volg Emil en Amy

04 November 2010 | Australië, Apollo Bay

Woensdag 3 november
Vandaag begonnen we aan de great ocean road. ‘s Ochtends zijn we naar Gelong gereden. Hier hebben we ontbeten bij het beste bakkertje van Geelong. Toen zijn we verder gereden, we kwamen aan in Torquay, het surfersmekka van Australie met het wereldberoemde Bells Beach. Onderweg zijn we even gestopt bij een vuurtoren, een monument opgedragen aan de bouwers van de Great Ocean Road. Parkeren moest helemaal vooraan en vanaf daar moest je verder lopen. Nee, Jeroen de chauffeur ziet nergens een parkeerbord, rijdt met de camper gewoon langs alle wanderlaars die we tegen kwamen en parkeert uiteindelijk bijna tegen de vuurtoren. Wel ideal natuurlijk, wij hoefden niet te lopen. Het uitzicht was prachtig, met veel rotsen in de zee, en de zee zelf hartstikke blauw. Vanaf hier reden we door naar de Erskine watervallen. Jeroen heeft steeds gereden, Amy heeft geen international rijbewijs en rijdt sowieso als een vrouw, Emil daarentegen kan wel rijden, heeft ook een rijbewijs, maar blijft het moeilijk vinden om links voor te sorteren voor een rotonde. Dus misschien voor iedereen veiliger dat Jeroen rijdt, die is niks anders gewend. Tja, ook die rare mensen in Nieuw Zeeland rijden aan de linkerkant. Bij de watervallen aangekomen, stond er een bord dat je moest uitkijken voor slangen, maar we hebben geen slangen gezien. Na heel wat trappen kwamen we bij de waterval, deze was 30 meter hoog. Daarna zijn we nog naar de Sheoak watervallen geweest. Ook zijn we koala’s wezen spotten, deze zitten in eucalyptusbomen. Eerst kwamen we papegaaien tegen, ook deze vliegen hier zomaar rond. Amy was uit de camper aan het klimmen terwijl Jeroen net een foto wilde maken van een papegaai op de spiegel van de camper. Net voor de flits, gooide Amy van schrik de deur dicht; Weg vogel! Weg foto! Het pad verder zagen we veel koala’s. Hier hebben we verschillende foto’s van gemaakt. Aan het eind van de dag reden we naar Apollo bay, hier zochten we een camping. We zochten alleen een camping wanneer we stroom nodig hadden en dat was deze dag. Op de camping had je een gezamenlijke BBQ, maar dit was een kippenhok; er lagen meer veren dan vlees. Je zou het niet in je hoofd halen hier met rauw vlees naar binnen te lopen. De douche was niet veel beter. Wanneer het regende hoefde je de kraan niet eens aan te zetten, maar een douche hadden we ondertussen wel nodig. Dus toch gedaan en vroeg naar bed gegaan.

Donderdag 4 november
’s Morgens hebben we even op internet gekeken in Apollo Bay, even de weersverwachting opgezocht. We zagen dat het mooi weer werd, komende dagen lekker van de zon genieten! We zijn vandaag eerst gaan wandelen over een boardwalk door het regenwoud. Daarna doorgereden naar de bekende vuurtoren Cape Otway Lighthouse. Hier dachten we even snel te kijken, even naar boven te klimmen en vervolgens door te rijden. Niet dus! Naar boven was $18,- p.p, we zijn erachter dat alles hier duur is. Zo kosten 6 flesjes bier ook $19,-!!! Maar ach, die ene keer dat we hier zullen zijn. Oke die vuurtoren was het geld niet waard, in tegenstelling tot de Otway Fky Treetop Walk die we daarna deden. Dit was helemaal super. We liepen op bruggen boven tussen de toppen van de bomen door. Wanneer je vanaf hier naar beneden keek, zag je hele mooi planten, gigantisch oude bomen, maar vooral veel grote varens. Hierna zijn we doorgereden naar zee, de Twelve Apostels. Emil, onze japanner, die zelfs zijn fototoestel mee naar de wc neemt, wilde hier alleen foto’s maken met zon. Dus wij wachten totdat de zon scheen ... en ja hoor, Emil maakte daarna de prachtigste foto’s met zon. ’s Avonds zijn we naar het plaatsje Warnambool gereden. Hier hebben we onze camper (illegaal) aan zee geparkeerd om te gaan slapen. Er zijn veel mensen die veel betalen voor een zeezicht kamer, maar wij zijn slimmer. Zowat tegen de zee voor ... $0,- !!! Dat “ gratis” zit gewoon bij ons Nederlanders in het bloed, zo zijn we nu eenmaal!

• 08 November 2010 - 20:52

Marja:

Chips, echt zat zullen de kerels daar niet worden. Kei duur dat bier daar. Doe Crocodile Dundee de groeten en tot horens!