Adelaide en Kangaroo Island - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Emil en Amy - WaarBenJij.nu Adelaide en Kangaroo Island - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Emil en Amy - WaarBenJij.nu

Adelaide en Kangaroo Island

Door: emilenamy

Blijf op de hoogte en volg Emil en Amy

09 November 2010 | Australië, Adelaide

Zaterdag 6 november
We zijn vroeg naar Adelaide gereden. Het was zo'n 500 km rijden. 's Middags rond 13.30 uur waren we er. We zijn naar het strand gegaan en hebben hier geluncht. Deze dag verder niet veel bijzonders gedaan, gewoon omdat het veel rijden was vandaag. Omdat we weer in de stad zaten en dus wat meer in de bewoonde wereld, hebben we ook maar weer een internetcafe opgezocht. Zodat we ons verhaal wat konden bijwerken en even kunnen skypen met het thuisfront. 's Avonds zijn we maar goedkoop uiteten geweest. Subway is altijd lekker he.
Maar goed, we dachten geld te besparen met goedkoop eten, de rest wat hebben we weer opgemaakt en bier en wijn in de kroeg. Daarna zijn we met de tram teruggegaan naar de camper, die ook gewoon weer ergens langs de kant van de weg geparkeerd stond., deze keer tegenover het tramstation dus we waren snel thuis.

Zondag 7 november
's Morgens zijn we met de camper naar een parkje in Adelaide gereden. Hier hebben we ons ontbijt gepakt. Even later een kop koffie in de stad gepakt en toen een bezoek gebracht aan het huis van de gouveneur hier. Een geweldig groot huis met veel kamers. Een eetzaal met een tafel voor wel 40 man en een supergave bibliotheek. Een tuinkamer en verschillende andere zitkamers. Een tuin met rozenperken en grasvelden, een groot zwembad..... Hier besloten we dat ons volgend huis er ook zou ongeveer uit moet komen zien. 's Middags zijn we met de ferry naar Kangaroo Island gegaan. Emil en Jeroen genoten op de boot en zagen zelfs dolfijnen. Amy heeft stil in een hoek gezeten en naar de horizon gekeken. Bij haar kwam het zeeziekgedoe naar boven. Eenmaal op het eiland genoten we volop. We hadden de camper naast de zee gezet. Prachtig om te zien. Hier hadden we de rest van de avond genoten van pelikanen, pijlstaartroggen en dolfijnen voor onze camper. Echt helemaal gaaf.

Maandag 8 november
Vanmorgen zijn we op Kangaroo Island al vroeg op gestaan. Om 7.30 uur begon onze wandeling al. Daarvoor hadden we al ontbeten, gedoucht en de camper opgeruimd. Een wandeling door de bossen van een uurtje ofzo, aan de rand van de zee. Daarna hebben we zeeleeuwen opgezocht op het strand. Er zaten er heel veel. We moesten wat afstand houden van de beesten, dat was veiliger. Maar terwijl wij met het gezicht naar de zee staan, kwam er een zeeleeuw met een baby zeeleeuw uit de duinenn achter ons gegleden, deze waren ineens heel dichtbij. Zo leuk en zo lief.. Vervolgens zijn we weer gaan wandelen. Ook langs de zee. Later zijn we doorgereden naar een grot. Emil en Jeroen betaalde 13 dollar entree en gingen met de gids mee de grot in. Amy had hier geen zin in en bleef liever buiten in de zon zitten. Het was heerlijk weer vandaag, ongeveer 25 graden. Dus lekker wat bruin geworden vandaag. Aan het einde van de middag zijn we naar het grote National Park van Kangaroo Island geweest. Hier zijn we naar de Remarkable Rocks geweest. Emil voelde zich net een fotomodel. Op iedere rots ging hij zitten poseren en wij moesten er steeds fotos van maken. Zoals Emil zich hier model voelde zo voelde Jeroen zich hier Rambo. Hij zou ons wel even laten zien hoe je op een hoge gladde rots kwam. Gewoon een aanloop nemen en dan wanneer je bij de rand bent gaan hangen en verder omhoog klimmen. Na 5 pogingen en opengeschuurden knieen en handen stond ie eindelijk erboven op.En blij dat ie was en vermoeid, na een half uur was hij nog niet bij adem. Maar hij wist wel wat zn nieuwe hobby werd, klimmen !!! Daarna zijn we nog naar Nieuw Zeelandse zeehonden gaan kijken. 's Avonds hebben we maar een camping gezocht. We hadden weer wat stroom nodig. Dan hadden we weer licht in de camper en het belangrijkste dan bleef de koelkast koelen. Want dat het vlees niet goed blijft is niet zo erg als het bier maar koud is !

Dinsdag 9 november

Op ons gemak wakker geworden en een keer wat kleren gewassen. De kleren moesten nog drogen dus deze hebben we op de camping aan de waslijn achter gelaten om ze na een paar uur weer op te halen, wanneer ze droog waren. We wilden vandaag naar het Wild Life Park. Hier waren kangaroes, koala's, krokodillen, vogels etc.. Eenmaal bij het park aangekomen, bleek het een dierentuin te zijn. Alle dieren in hokken gestopt. We zijn daarom maar omgedraaid. Het is nu eenmaal leuker om deze dieren echt in het wild te zien. Omdat het vandaag super weer was, zijn we naar het strand gereden. Een van de mooiste stranden van het eiland. Stil en verlaten, niemand te bekennen. Totdat er 3 Nederlanders met hun lompe camper dat strand op komen rijden, hun stoelen naar buiten gooien en als een soort familie Flodder op dat strand gaan zitten met bier en wijn. Weg rust ! Hier hebben we ongeveer anderhalf uur zitten genieten van helemaal niks. Alleen het water voor ons en het zand om ons heen. Tussendoor hebben we even onze fotos op DVD laten zetten. Zo hadden wij de fotos van Jeroen en Jeroen die van ons. Om 5 uur moesten we weer terug naar de ferry om weer naar Adelaide te varen. D etocht terug verliep ook voor Amy goed. De zee was vrij rustig dus nu had ze ook kunnen genieten van de dolfijnen. 's Avonds zijn we Adelaide ingegaan om nog 1 avondje met zn 3en gezellig wat te drinken.

• 10 November 2010 - 07:40

Emil En Amy:

Hallo allemaal. Super leuk dat jullie het allemaal lezen. Hier gaat het hartstikke goed en we hebben het onwijs naar ons zin.

Jose, ja ik weet het, ik bel je als ik je nodig heb..hahaha

Mandy, de kleur van de verf is dezelfde als Bas.

Groetjes daar allemaal van ons

• 10 November 2010 - 09:15

Franka:

Nou zo te lezen hebben jullie het geweldig daar.
    Lekker weertje he,nou hier giet het de hele dag!!Niks aan.
    Dus nu gaan jullie met zn tweetjes verder. Ook een camper huren of gaan jullie in een hotel?
    zorg goed voor elkaar en GENIET!!!!!
    Kuzzz pap en mam

• 10 November 2010 - 10:01

Marja:

Zo, zo wat een geweldige vakantie!
    Dat je echt zoveel beesten ziet lijkt me heel speciaal. Dan moeten we ons hier toch maar behelpen met de mussen e.d.
    Nog een hele fijne vakantie voor jullie twee en de groetjes van ome ron en de kids. Kuzzzz tante marja

• 10 November 2010 - 14:10

Ine & Paul:

Hee jullie drieen,

De laatste dag samen geniet nog van elkaar. Jeroen goeie reis terug x.Amy en Emil nog een fijne vakantie samen.Leuk om de vakantie van jullie te volgen lieve groetjes van ons.

• 10 November 2010 - 14:15

Ine:

Het foto model maakt fotos maar we zien ze niet.Hoe kan dat!