Daintree Rainforest en Port Douglas - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Emil en Amy - WaarBenJij.nu Daintree Rainforest en Port Douglas - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Emil en Amy - WaarBenJij.nu

Daintree Rainforest en Port Douglas

Door: emilenamy

Blijf op de hoogte en volg Emil en Amy

12 November 2010 | Australië, Port Douglas

Vrijdag 12 november
Om 9u 's ochtends waren we bij het camperverhuurbedrijf. Het duurde hier allemaal wat langer dan dat we verwachtte, dus we stapten pas tegen half 11 de deur uit. Maar goed, we hadden een camper dus we konden op pad. Helaas is deze camper niet zo luxe als de vorige. Achterin hebben we een bed, 1 gaspitje, 2 pannen, 2 vorken, en een beker. En dat is alles. Als koelkast hebben we deze keer een koelbox, dus gaan we er iedere dag maar een zak ijs in gooien. Hoe primitief wil je het hebben! Maar ach, het heeft ook wel iets. We kunnen in ieder geval overal naar toe rijden waar we willen, en onze zware tassen kunnen in de camper blijven liggen, hoeven we daar ook niet meer mee te sjouwen. Vanuit Cairns zijn we naar Daintree gereden. Hier gingen we krokodillen zoeken. Met een bootje over de rivier in het oudste regenwoud ter wereld. Na even rondvaren zagen we een croc. Deze was supergroot, 4.5 meter lang! We hebben hem nog een tijdje gevolgd en toen zijn we verder gevaren. Even later zagen we nog een baby-croc op een steen, deze was maar 20cm. Verschil moet er zijn. Na 1.5u liepen we terug naar de camper om verder te gaan. Emil probeerde vervolgens de camper te starten maar helaas ... na een paar keer proberen stapte Amy achter het stuur en voila, in 1 keer startte de camper. Deze camper moet gewoon gestart worden op de "oude-verrotte-corsa"-manier. Niks aan de hand dus. Oke, de camper roest niet maar de rest ziet er denk ik erger uit dan de corsa. 's Middags zijn we doorgereden naar de Mossman Gorge, een groot regenwoud rondom Mossman. Hier zijn we wezen wandelen, alsof we dat nog niet genoeg gedaan hebben. Vandaag viel het helemaal niet mee. Het was weer 35 graden, maar hier in het regenwoud leek het wel 50! Echt van het broeierige en plakkerige weer dus. Gelukkig hadden ze hier een rivier om wat af te koelen. Emil heeft even een duik genomen, Amy daarentegen alleen met haar voeten in het water gestaan. Er zaten namelijk vissen in het water ... Toen we afgekoeld waren zijn we teruggelopen naar de camper. Emil kreeg deze weer, na een paar keer proberen, niet gestart. Maar waar zou hij zijn zonder Amy, ze startte weer simpel de camper. Zie je wel dat vrouwen en auto's samen kunnen gaan. We zijn doorgereden naar Port Douglas, een weelderig vakantiedorp nabij Cairns. Hier hebben we boodschappen gedaan voor de koelbox. 's Avonds op de camping hadden ze gelukkig 2 gaspitjes in de gezamenlijke keuken, daar hebben we gekookt. Hier was namelijk ook licht, wat we ook al niet in de camper hebben. Na het eten zijn we wat gaan lezen buiten de camper, tenminste zo goed als het kon. We hadden alleen een kaars die ook regelmatig uit waaide. Kijk, op zo'n moment denk je dan even aan je eigen huis, waar alleen in de keuken al 7 lichtschakelaars zijn!

• 12 November 2010 - 14:13

Oma En Opa:

We hebben je verhalen weer gelezen. Wat is het mooi om dit allemaal mee te maken.Leuk dat jullie het zo fijn hebben.
    Opa's haren worden te lang, dus het wordt tijd dat je terug komt.
    Wij missen jullie erg.
    Het is hier nat,koud en veel storm.
    Veel groetjes en veel liefs ook van Griezel
    Kuzzz opa en oma

• 12 November 2010 - 15:12

Marja:

Ja Amy, zo zie je maar, van de Corsa's moet je het hebben. Ik hoop voor jullie dat er wel airco in de camper zit of is het net als bij jouw corsa dat je de ramen open moet zetten. Behoorlijk warm weer daar maar beter dan hier in de regen.
    Tussen de regels door lees ik wel Amy's humor die ik toch wel live mis.
    Blij als jullie weer gezond en wel thuis zijn.
    Geniet nog maar lekker en tot het volgende verslag maar weer.

• 12 November 2010 - 19:41

Maria En Sjaak:

Emil en Amy,

Leuk dat jullie je goed vermaken.Het geld vliegt er door zoals we lezen maar het zij zo.We hebben niet overal internet en daarom lezen we soms 3 verhalen tegelijk.Ook wij maken het goed en het weer is hier rond de 30 graden.Vandaag zitten we in Durban aan de zee en morgen gaan we naar Drakensbergen.Veel pezier nogen tot horens.
    Groet Pa en Ma

• 12 November 2010 - 22:40

Lau&liz:

Hallo vrienden! ;)

Jullie hebben het echt kei leuk... Dat lees je zo al!
    En lekker weer ook! Maarre.. Groentensoep?? Geen crème des legumes net als in Frances. Hahaha.. Ook echt leuke foto's! Vooral die koala en roo:) heb je ook foto's van de onderwaterdiertjes? Hoor het wel! Tot snelll!
    Miss you!!

Liefs.... Lau en liz

• 13 November 2010 - 11:49

Franka:

he amy weer groot nieuws
    Tante Marja word weer oma
    Jaja je Petekind krijgt er een broertje of zusje bij. Waarschijnlijk is ze al 10 weken, dus dan is het er eerder dan die van Roel en Rachelle.
    Dacht, ik moet het even de krant laten weten.
    Geniet nog!!!!!!!
    Dikke kuzzz,mama

• 13 November 2010 - 15:27

Ine & Paul:

Hee jullie met z`n tweeen,
    Wat hebben jullie mooie vakantie verhalen.Fijn om te lezen dat jullie erg genieten,en dat hoort ook zo.Jeroen heeft het helemaal geweldig gehad om zo samen op vakantie te zijn geweest.Even weer zoals het gaat tussen jullie.Ik,wij,blijven de reis volgen.

• 13 November 2010 - 19:16

Marja:

Ja, Ja, bij ons zitten ze niet stil, dat zie je maar. Maar wel leuk. Volgende zomer zijn we opa en oma van drie kleinkindjes.
    Nog een fijne vakantie.

Groetjes van ons allemaal en een dikke kus van Dominic.

• 13 November 2010 - 21:38

Jeroen:

Heej ik zie wel weer da het daar nog steeds genieten is. Ik ben na jullie uitgezwaaid te hebben naar de brouwerij gegaan en ik was er net op tijd. Was mar iets verder dan 1 km emil. In ieder geval was da wel interesant en ik was goed geolied voor de vlucht.Ik denk wel da het mooier is waar jullie nu zijn als ik da zo lees. Geniet er nog mar flink.
    Groetjes en bedankt voor de fijne tijd. Jeroen

• 14 November 2010 - 20:15

Bas En Gwenda:

ha emil en amy,
    aan jullie verhalen te lezen gaat het jullie wel goed af daaro. ik heb er hier ook eentje langs me zitten die wel zou willen ruilen maar verschil moet er zijn, wij moeten morgen weer gewoon werken. leuke verhalen op jullie site alleen we missen de foto's . Ik heb trouwens nog 2 weken om bij jullie de wc pot te hangen want je had natuurlijk nog niet verwacht dat dat al gebeurd was. komt goed. He fijne tijd samen nog daaro . groetjes vanuit het regenachtige kikkerland.

bas & gwen

• 15 November 2010 - 21:31

De Buren:

hoi vakantiegangers nog
    niet moe van het vakantievieren zoooolang
    weg en van die lange
    afstanden

• 17 November 2010 - 19:50

Cees & Kelly:

Lezen bij kaarslicht???? Volgens mij waren jullie degene die een paar maanden geleden die Fransen uitlachten. Wat waren zij blij met een zaklamp in ruil voor groente uit zijn eigen tuintje!!!!
    Veel plezier nog.

groetjes uit Rosmalen