Yosemite National Park - Reisverslag uit Mammoth Lakes, Verenigde Staten van Emil en Amy - WaarBenJij.nu Yosemite National Park - Reisverslag uit Mammoth Lakes, Verenigde Staten van Emil en Amy - WaarBenJij.nu

Yosemite National Park

Door: emilenamy

Blijf op de hoogte en volg Emil en Amy

10 Oktober 2011 | Verenigde Staten, Mammoth Lakes

Om 8:00 zijn we weggereden van de camping. Eerst natuurlijk nog even pinnen bij de Rabobank. Wat blijkt, hier hoeven we geen transactiekosten te betalen.... Omdat we klant zijn:) Daarna doorgereden naar Yosemite National Park.
Eerst reden we naar Bridalveil Fall. Dit is een van de grootste watervallen van Amerika. Even een stuk naar boven gelopen, een foto gemaakt en weer door gegaan. We wilde namelijk nog veel meer zien vandaag. Aangezien we tussen en op enorme bergen waren, was het rijden niet zo fijn. Al die bochten, afdalingen en een afgrond waar je u tegen zegt, maakten het rijden er niet makkelijker op.
We zijn ook naar Tunnel View gegaan. Vanaf hier had je een prachtig uitzicht op alle bekende rotsen. De meeste mensen denken nu... Rotsen nou boeiend hoor. Maar geloof ons deze waren super om te zien.
Rond de middag kwamen we aan bij de Sequoia bomen. Dit is een van de grootste boomsoorten die er is. Hier stonden er ontzettend veel. We hebben er een gevonden die echt enorm was, de "Grizzly Giant". Deze boom is al 2700 jaar en heeft een omtrek van 29 meter. De hoogte van deze boom is te vergelijken met een Boeing 747.
De rest van de middag hebben we doorgebracht op 3000 meter hoogte. We namen met de camper de Tioga pass. Deze weg is ieder jaar van november tot mei gesloten vanwege sneeuw, heel veel sneeuw. Dit jaar sluit de weg volgende week. We hadden dus nog geluk en konden daarom via deze weg dwars door het park rijden. Mensen die vanaf volgende week naar de andere kant van het park willen moeten dus om het park heen rijden. De weg is 58 mile. Het is alleen maar bergop en al snel zit je op een hoogte van dus 3000 meter. De wegen zijn smal en van een klein hekje bij de afgrond hebben ze nog niet eens gehoord, laat staan een vangrail. Op zo'n moment zijn we dan weer blij dat Emil zon goeie chauffeur is ;) Na even te hebben gereden kwamen we al snel de eerste sneeuw tegen, hoe hoger we kwamen hoe meer sneeuw natuurlijk. Zo vreemd, dat je beneden in je shirt staat en even later met een dikke trui in de sneeuw om vervolgens aan het eind van de middag weer in een shirt in de zon te staan.
Tegen de avond hebben we een camping gezocht in Mammoth Lakes. Dit is hier in de winter een zeer groot skigebied. Nu hadden we er dus alle ruimte op de camping, het was er heerlijk rustig. Op deze camping maakten we ook voor de eerste keer kennis met de bekende "berenboxen". Deze staan bij iedere staanplaats, hier kun je het eten in doen zodat beren dit niet ruiken. En hoewel Amy het liefst vooraan op de camping een plaatsje had, nee... Emil zet de camper helemaal achter op de camping neer. Want.. "dat is zo lekker bij de bosrand en een beetje avontuurlijker..."

• 11 Oktober 2011 - 18:53

Bas E Gwenda:

Ha Emil en Amy,

Jullie genieten volop zo te lezen, wat leuk om jullie verhalen te lezen!
    Ik ben bezig om Bas ook over te halen ;)
    Nog heel veel plezier en geniet ervan samen.

Gr Bas en Gwenda

• 11 Oktober 2011 - 19:27

Pap En Mam:

Zo te lezen gaan jullie weer heel veel bezichtigen en jullie genieten natuurlijk van alle leuke dingen die je gaat zien. We vinden het iedere dag spannend om jullie leuke verhaal te lezen. Nou geniet nog volop en tot het volgende verslag. kuzz pap en mam

P.S. Lucca word op 6 november gedoopt