Zion National Park en Bryce National Park - Reisverslag uit Cannonville, Verenigde Staten van Emil en Amy - WaarBenJij.nu Zion National Park en Bryce National Park - Reisverslag uit Cannonville, Verenigde Staten van Emil en Amy - WaarBenJij.nu

Zion National Park en Bryce National Park

Door: emilenamy

Blijf op de hoogte en volg Emil en Amy

14 Oktober 2011 | Verenigde Staten, Cannonville

Om 7:00 zijn we opgestaan en zijn we met de camper naar Zion National Park gereden. Je mag niet met de camper het park zelf in dus hebben we een shuttle bus genomen. Hier hebben we een flink stuk gewandeld langs de rivier. Er waren prachtige rotsen waar we tussendoor liepen. Ook wat dieren gezien tijdens de wandeling... Een eland, eekhoorns en jawel er stak er een over net voor ons...... Een grote tarantula, altijd gezellig om te zien.
Rond de middag zijn we doorgereden naar Bryce Canyon National Park. Hiervoor moesten we een tunnel door. Omdat onze camper te breed was voor de tunnel werd de andere kant van de weg afgezet totdat wij uit de tunnel waren.. Dit geintje kost dan wel weer 15 dollar. Maar ach, wij als beetje woonwagenbewoners deze weken... Ons huis moet gewoon mee, koste wat kost ;)
Onderweg zijn we even gestopt bij de Subway voor een broodje. En ja we zijn er nu dan ook wel achter waarom Amerikanen dik zijn.. De kleine broodjes zijn gewoon duurder dan de grote broodjes. Dat is dus gewoon echt Amerikaans, groot is goedkoop!!
Even later reden we langs de Red Canyon, een geweldig grote rots en jawel dus... Rood ja;) Hartstikke mooi om te zien, zeker met die mooie blauwe lucht erbij;)
Voordat we hier fotos van wilde maken besloot Emil toch maar even om zijn zwembroek die hij aan had te verruilen met een spijkerbroek. Want.." ja dat staat wat netter op de foto..." pff, hij is echt al dagen meer bezig met hoe hij op de foto staat dan dat hij echt geniet van de omgeving. Maar goed, het leukste van alles.. Iedere foto die vandaag door Amy van Emil gemaakt werd, werd natuurlijk expres geen broek opgezet :)
Eenmaal aangekomen in Bryce Canyon National Park konden we genieten van prachtige mooie uitzichten over, vooral rode, rotsen en bergen. Er lag zelfs inde toppen nog sneeuw op en dat terwijl het vandaag ook gewoon weer 30 graden was.
Savonds een camping gezocht net iets voorbij het park in Cannonville, op de route, zodat we morgen weer verder kunnen.