San Diego - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Emil en Amy - WaarBenJij.nu San Diego - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Emil en Amy - WaarBenJij.nu

San Diego

Door: emilenamy

Blijf op de hoogte en volg Emil en Amy

21 Oktober 2011 | Verenigde Staten, San Diego

Donderdag zijn we aangekomen in San Diego. Hier hebben we een camping gezocht en zijn vervolgens met de metro naar de stad gegaan.
San Diego is een basis voor militairen, hier zit de marine en de luchtmacht, een van de belangrijkste basis van Amerika.
Hier in de haven lag dan ook een groot vliegdekschip, USS Midway, deze is met de Irak oorlogen nog gebruikt. Nu mag je er in rondkijken en krijg je een hele rondleiding. Hier zijn we dus een paar uurtjes zoet mee geweest. Mooi om te zien hoe zo'n gigantisch schip eruit ziet en het allermooiste was natuurlijk al die vliegtuigen die op het dek stonden.
Verder zijn we in de stad wat gaan winkelen, beetje rond gekeken, zoals bekend bij ons hebben we natuurlijk weer niks gekocht.
Savonds zijn we uiteten geweest in San Diego. Een heerlijke rustige stad met toch een beetje dat bourgondische wat we thuis hebben;)
Vrijdag zijn we naar Coronoda gegaan, dit is een eiland in de haven van San Diego. Hier is de luchtmacht gevestigd. Daarna nog naar een begraafplaats geweest voor alle militairen die hier van San Diego omgekomen zijn. Dit waren er duizenden... Staan we daar nette kijken, begint er toevallig een begrafenis. We hoorde saluut schoten en het spelen op een trompet, indrukwekkend om zoiets mee te maken.
Later in de middag hebben we een camping gezicht in Mission Beach, een van de stranden hier. Vanaf de camping zijn we naar het strand gelopen. Volgens Emil was het maar 2 kilometer, toch raar dat we dan pas na ruim een uur stevig doorwandelen op het strand kwamen;)
Maar goed de strandtent waar we zaten maakte alles goed. We hebben heerlijk op een grote lounge bank gelegen en genoten van bier wijn eten en de mooie zonsondergang...