Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Emil en Amy - WaarBenJij.nu Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Emil en Amy - WaarBenJij.nu

Los Angeles

Door: emilenamy

Blijf op de hoogte en volg Emil en Amy

23 Oktober 2011 | Verenigde Staten, Los Angeles

Vandaag reden we wat vroeg aan in San Diego. Het was ongeveer twee uurtjes rijden naar Los Angeles, dus dan zouden we daar smiddags de stad nog in kunnen. Nou niet helemaal dus... We hebben wat file gehad, daaraan kun je merken dan Los Angeles toch net iets groter en drukker is... En ja oké we zijn wat verkeerd gereden. De eerste keer pas sinds al die weken, want Amy is de enigste vrouw die dus WEL kan kaart lezen hè;)
daarom kwamen we dus pas rond 14:00 aan in Los Angeles op een camping. We besloten daarom ook maar om niet veel meer te doen deze dag en lekker aan het zwembad te gaan liggen, ook wel eens fijn, zeker met dit prachtige zeer warme weer:)
Savonds hebben we weer eens wat gekookt en we eindigen ons dagje camping natuurlijk met een kaartavond, alleen jammer dat Emil steeds won:(

Vanmorgen om 6:30 opgestaan, laten we eens gek doen in de vakantie, we stonden dan ook om 7:30 al op de trein naar de binnenstad van Los Angeles te wachten.
Toen we in de stad waren hebben we meteen de metro naar Hollywood gepakt. Hier aangekomen zagen we al snel de bekende letters boven op de berg.
Om 10:00 hadden we een rondleiding in het Kodak Theatre. Hier worden ieder jaar de Oscars uitgereikt. Hartstikke leuk om dit eens van zo dichtbij te zien. Helaas mochten we hier geen fotos maken. Dit mag helemaal niemand, ook de sterren zelf niet. Binnen dit theater heeft maar 1 bedrijf de exclusieve fotorechten. We mochten de VIPlounge in waar een echte Oscar stond. De eigenlijke naam is Academy Award. Later mochten we naar de theaterzaal waar ze dus echt uitgereikt worden. Waar we enkele wistjedatjes te horen kregen zoals, plaatsen zijn altijd bezet ook door figuranten wanneer er een ster naar de wc gaat. Om fotorechten te omzeilen gaat en ster na de uitreiking naar het naastgelegen hotel om daar interviews te kunnen geven. En de rode loper, die wij alleen voor bij de deur zien, ligt over de gehele Hollywood Boulevard. Tijdens de uitreiking is toegang hier alleen mogelijk met identiteitsbewijs, dit geldt ook voor de sterren.
Na de rondleiding zijn we de Hollywood Boulevard opgelopen, oftewel de Walk of Fame. Voor de meesten beter bekend als dat trottoir waar sterren in de stoep liggen ;) We zagen heel veel namen, en ook veel die wel juist wel of juist niet kennen. De belangrijkste heeft Emil weten te fotograferen... Snow White, Mickey Mouse en Kermit the Frog. Oke we hebben ook een foto van de handafdrukken van Frank Sinatra en Amy had haar eigen ster gevonden ;)
Smiddags zijn we naar Beverly Hills gegaan. Hier zijn we door de duurste winkelstraat van de wereld gelopen, Rodeo Drive. Waar de etalages bestaan uit maar 1 paar schoenen of 1 tas. Helaas hingen er geen prijskaartjes aan maar de buurt op zich zei ons al genoeg.
Daarna zijn we verder gegaan naar Sunset Boulevard, hier komen de sterren om uit te gaan, het nachtleven van Beverly Hills. Boven in de bergen zagen we veel hele grote huizen, helaas konden we daar dus niet naartoe.
Aan het eind van de middag bezochten we Santa Monica met het strand van Baywatch. Hier hebben we wat rondgelopen en wat gegeten en gedronken.
Omdat onze trein om 18:00 weer richting camping ging konden we na een lange dag LA toch nog vroeg ons bed in.

• 24 Oktober 2011 - 09:55

Bas En Gwenda:

Hoi Vakantiegangers,

Jullie vermaken jullie prima zo te lezen.
    Wat een leven daar zeg, heerlijk!
    Ik ben ook benieuwd naar jullie foto's.
    Nog heel veel plezier en geniet er nog van!

Gr Bas en Gwenda

• 24 Oktober 2011 - 13:17

Annie Van Eindhoven :

Hoi Emil en Amy
    wat een leuk vakantie hebben jullie zeg .maar zoals ik lees hebben jullie meer een doe vakantie ,dan een luie vakantie .en wat een prachtig weer hebben jullie ,nog een fijne tijd ,geniet ervan .groetjes

• 24 Oktober 2011 - 15:45

Maria:

Goh, wat zien jullie toch veel. Geweldig. Ik ben ook echt heel benieuwd naar jullie foto's. Geniet nog maar. Het is zo zondag.Groetjes Maria en Jac