Highway 1 - Reisverslag uit Santa Cruz, Verenigde Staten van Emil en Amy - WaarBenJij.nu Highway 1 - Reisverslag uit Santa Cruz, Verenigde Staten van Emil en Amy - WaarBenJij.nu

Highway 1

Door: emilenamy

Blijf op de hoogte en volg Emil en Amy

27 Oktober 2011 | Verenigde Staten, Santa Cruz

We zijn door Santa Barbara gereden, wat is dit een ongelofelijk mooi dorp. Alle winkeltjes netjes en chique, de straten schoon en zeker vooral geen toeristenmassa. Heerlijk gewoon een plaatsje waar het rustig is, waar ze kunnen genieten van de zee maar ook van de hele gezellige terrasje in het centrum. Misschien wel iets om hier een vakantiehuis te kopen;)
Daarna zijn we doorgereden verder richting het noorden. We kwamen door een heel heel klein dorp, Lompoc,met heel veel weilanden en boeren. Ook hier hadden ze een vliegbasis. Wel had dit dorp iets Nederlands. De basis heet Vandenberg en aan het eind van het dorp zat een, hoe kan het ook anders met al die boeren hier..... Rabobank.
De rest van de middag reden we over een hele mooie route, highway 1, langs de kust.
Hier zagen we elephant seal op het strand, zeehonden met tja echt waar... Een slurf.
Verder genoten we vandaag van de prachtige route langs zee, een weg steeds om een berg heen en telkens weer een uitzicht wat geweldig is..
Dus ja bij deze dag hoorde een camping aan zee en die hadden we dan gelukkig ook weer. Hier hebben we nog heerlijk buiten gezeten tot de zin echt weg was. Voor we echter konden gaan slapen moesten we nu toch echt eens na al die weken gebruik gaan maken van blokken onder de camper. Doordat we aan zee staan loopt het allemaal nogal schuin weg hier. En ja... Emil probeerde de camper recht te zetten, vooruit achteruit links rechts..... Helaas. Pas toen Amy achter het stuur ging zitten stond de camper zo op de blokken en jawel.... Dan ook kei waterpas:)

Ook vandaag reden we langs de kust. Prachtige uitzichten. Tussendoor stopten we overal. Eerst zagen we wat zeehonden en daarna zelfs dolfijnen. We namen van de highway 1 de afslag voor de 17 mile drive. Dit moest helemaal mooi zijn. Om op deze weg moest je zelfs nog 10 dollar betalen. Eenmaal op de weg zelf zagen we inderdaad wat mooie uitzichten over zee, maar zeker ook de andere kant van de weg was mooi om te zien. Hoe groot de huizen waren die hier stonden dat was niet normaal. Overal lagen golfbanen omheen en bijna ieder huis had wel een uitzicht over de zee. Uiteindelijk kwamen we al best vroeg aan op de camping in Santa Cruz. De camping had geen zwembad, helaas, Amy had verkeerd gekeken. Emil moest nu gaan kiezen of door rijden naar San Francisco of hier op deze camping blijven die inmiddels al betaald was. Hij besloot dat we hier bleven. We hebben de camper schoongemaakt omdat we helaas ons huis van 3 weken morgen weer moeten inleveren....