Jasper - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Emil en Amy - WaarBenJij.nu Jasper - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Emil en Amy - WaarBenJij.nu

Jasper

Blijf op de hoogte en volg Emil en Amy

15 September 2015 | Canada, Jasper Park Lodge

Maandag 14 september
Vandaag was onze route van Clearwater naar Jasper, ruim 300 km. Na een uur rijden kwamen we in Blue River. Hier gingen we met een bootje mee om beren te spotten. Omdat het nog maar 's morgens 9:00 was, was het steenkoud op het water. Dat mocht de pret niet drukken. Met zwemvesten aan gingen we de boot op. Luc kreeg een babyzwemvest en zat stevig ingepakt. Voor even leek Luc een marshmallow. We zagen uiteindelijk een zwarte beer, deze was aan het zwemmen en klom de kant op. Terwijl iedereen bezig was met de beer had Luc alleen maar oog voor vogels. Hierna zijn we doorgereden naar Jasper. Onderweg hadden we veel live beeld van de Indian Summer, alles prachtig rood en geel. In Jasper hebben we wat rondgelopen en koffie gedronken. Eind van de middag hebben we de camping opgezocht, midden in de natuur, zonder water en stroom, met beren.

Dinsdag 15 september
Helaas, vanmorgen werden we wakker van de regen. Het zou een mindere dag worden. We reden vanaf de camping naar het centrum van Jasper. Bij de ingang van camping zagen we een Elk, een groot hert. In september kunnen deze dieren gevaarlijk zijn. Het is dan paringstijd en voelen zich snel bedreigd. Na het doen van onze boodschappen in het centrum zagen we een politie met zwaailicht staan. We moesten omlopen, er stond een mannetjes Elk met groot gewei in het centrum. Even later kwam een ranger om het dier weg te lokken. Het weer klaarde gelukkig op en we zagen de zon weer wat meer. We reden naar Maligne Lake, een van de meest gefotografeerde meren van Canada. Hier hebben we een wandeling van 3.5 km gemaakt. Daarna zijn we doorgereden naar Maligne Canyon. Op de terugweg naar de camping zagen we een Moose, een groot rendier a la Rudolf. Eenmalig terug op de camping liepen er veel grote herten tussen de campers. Mooi dat die dieren hier zo in het wild leven.