Vancouver Island - Reisverslag uit Victoria, Canada van Emil en Amy - WaarBenJij.nu Vancouver Island - Reisverslag uit Victoria, Canada van Emil en Amy - WaarBenJij.nu

Vancouver Island

Blijf op de hoogte en volg Emil en Amy

28 September 2015 | Canada, Victoria

Donderdag 24 september
Vanmorgen om 8.00 zijn we met de ferry over gestoken naar Vancouver Island. Het was deze ochtend slecht weer met veel regen. Toen we in Campbell River aankwamen zijn we daarom maar even gaan winkelen. Tussen de middag zijn we gaan eten bij " Shot in the Dark", hier hadden ze de beste en grootste sandwiches van de stad. Na het eten werd het gelukkig droog en zijn we gaan wandelen bij Elk Falls, een grote waterval en een mooie hangbrug. Eind van de middag zijn we naar een echte BC Parks camping gegaan. Geen water, geen stroom, geen douche en geen receptie om te betalen. We hebben een plaatsje gezocht en zijn gaan eten. 's Avonds om 19.30 kwam er iemand met een karretje langs gereden en moesten we 20 dollar betalen voor de camping.

Vrijdag 25 september
Om 9.00 zijn we naar een rivier met veel zalm gegaan. Toen we daar aankwamen stond er een beer rustig zalm te vangen en te eten. We stonden er maar 2 meter vandaan. Lang staan kijken en de beer bleef maar eten. Later kwam er nog een tweede beer bij. Hierna zijn we naar grotten geweest. Hier kregen we een helm inclusief lamp om de grotten in te gaan. Verder zijn we nog naar een grote boom wezen kijken. Deze was 80 meter hoog en had een omtrek van 9 meter. Eind van de dag liepen we door het dorp, steekt er plotseling een beer over. Deze liep richting onze camper en liep er omheen. We konden dus niet onze camper in. Later liep de beer verder het dorp in. Ook vanavond slapen we in een BC Park, en dat voor maar 18 dollar.

Zaterdag 26 september
Vandaag waren we om 9 uur in Ucluelet. Hier wandelden we 3 km langs de kust. Daarna reden we richting Tofino. Onderweg stopten we voor verschillende kleine wandelingen. Tussen de middag aten we op het strand bij Long Beach. Hier waren veel surfers. 's Middags waren we vroeg op de camping. Wij genoten van het heerlijke weer, en Luc van een middagje zandbak.

Zondag 27 september
Vandaag de route van Tofino naar Victoria. 290km maar door de bergen en bochtige weg reden we er toch bijna 5 uur op. Tussendoor een paar keer gestopt en wat gegeten en gedronken. Om 15.00 waren we in Victoria. Hier liepen we eerst heerlijk in het zonnetje langs de zee. Daarnaast zijn we naar Fisherman's Wharf geweest voor het boeken van onze whalewatching tour. Hier zagen we ook een zeehond. Eind van de dag boodschappen gedaan en richting camping gereden.

Maandag 28 september
Vanmorgen om 10.00 zijn we met de bus Victoria in gegaan, de camper lieten we op de camping staan. We hebben hier wat rondgekeken en gewinkeld. Om 14.30 gingen we met de boot mee om walvissen te zien. We hadden geluk. Heel veel orca's gezien. Daarna zagen we nog zeehonden en zeeleeuwen. Om 19.00 waren we terug. We hebben nog wat gegeten en zijn daarna naar de camping teruggegaan.