Queenstown - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Emil en Amy - WaarBenJij.nu Queenstown - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Emil en Amy - WaarBenJij.nu

Queenstown

Door: Emil en Amy

Blijf op de hoogte en volg Emil en Amy

26 November 2017 | Nieuw Zeeland, Te Anau

Zaterdag 25 november 2017
Vanuit Haast zijn we via de Haast pas naar Queenstown gereden. Onderweg verschillende kleine wandelingetjes gemaakt. Daarna doorgereden naar de Blue Pools, een meer waar het water ontzettend prachtig blauw is. Voorstaat aan de wandeling begonnen smeerden we ons goed in met deet, er zijn hier ontzettend veel sandflies. Bij het meer aangekomen zag Luc direct heel veel grote keien. Hij heeft er vervolgens een paar zelf naar de brug gesjouwd en met een hele grote plons gooide hij ze van de brug af. ‘s Middags kwamen we aan in Queenstown. Hier zijn we naar de Kawarau brug geweest, de brug waar het bungee jumpen ooit begonnen is. Emil wilde deze keer niet springen maar koos voor de zipline van 130 meter. Eind van de middag zijn we het centrum in gegaan voor een borrel. Queenstown is een ontzettend gezellig stadje, waar veel te doen is. Luc koos vandaag het eten, hij wilde pizza. Heerlijk gegeten en veel te veel over, ze hadden hier pizza’s van een halve meter doorsnee. Met een doggybag in z’n hand liep Luc terug naar de camper. “.. deze pizza eet ik morgen wel..” :)

Zondag 26 november 2017
Vandaag wat uitgeslapen. De kids werden om 8:00 wakker. Luc nam als ontbijt een stuk pizza, ach daar is het vakantie voor. Om 9:00 gingen we met de kabelbaan omhoog. Prachtig weer, prachtig blauwe lucht, dus prachtig uitzicht over Queenstown. Luc ging met papa rodelen. Allebei een helm op en gaan!! Hij vond het geweldig en wilde steeds harder.. eind van de ochtend nog een bezoek gebracht aan een observatieboot, hier kon je onder water alle vissen en eenden zien. Daarna doorgereden richting Milford Sound. Iets hiervoor een camping gezocht. Het werd onze eerste echte DOC camping, geen elektriciteit, geen water, geen douche... alleen onze camper aan een riviertje en een grote plens regen.. de eerste echte grote bui sinds we in NZ zijn dus we mogen niet klagen.. het was ook maar echt een bui, de rest van de dag was het zo’n 28 graden :)