Van San Francisco naar Yosemite - Reisverslag uit Yosemite Village, Verenigde Staten van Emil en Amy - WaarBenJij.nu Van San Francisco naar Yosemite - Reisverslag uit Yosemite Village, Verenigde Staten van Emil en Amy - WaarBenJij.nu

Van San Francisco naar Yosemite

Door: emilenamy

Blijf op de hoogte en volg Emil en Amy

09 Oktober 2011 | Verenigde Staten, Yosemite Village

Vanmorgen waren we nog in San Francisco. Hier zijn we nog even naar een winkel geweest om een oplader te kopen voor ons fototoestel, tja soms vergeet je iets van thuis. En aangezien onze batterij leeg was en we toch graag komende weken nog wat fotos wilde maken, betaalden we toch maar 40 dollar voor een nieuwe oplader... Verder was het super druk vandaag in de stad. De vliegshows waren nog in volle gang en er was ook nog een andere feestdag. We hebben nog even wat koffie gedronken. Als je hier een kleine super super kleine koffie besteld, dan krijg je hier een beker die net zo groot is als een medium cola bij de McDonalds in Nederland. Het verbaast ons steeds meer hoe groot hier alles is. Al bestellen we steeds het aller allerkleinste... We krijgen hamburgers en bekers cola die we gewoon niet weg krijgen. We besloten dan ook meteen na deze 3 dagen om vanaf morgen lekker zelf eten te maken in onze camper.
Om 12:00 hebben we uitgecheckt in ons hotel. We werden hierna opgehaald om naar het camperverhuurbedrijf te gaan. Hier aangekomen stond ons (natuurlijk weer overdreven groot) een camper te wachten. Hiermee kunnen we zeker komende weken vooruit. De camper heeft een geweldige indeling. Een tweepersoons bed boven, een tweepersoons bed achterin, een zeer ruime zithoek waarvan ook nog een tweepersoonsbed te maken is, een keuken met een vierpits gasstel, een oven, een magnetron, een zeer natuurlijk grote koelkast, een vriezer (waar ongeveer 36 broden in kunnen). En dan helemaal achterin nog een ruime douche met luxe douchedeur en een aparte wc. Oja... We kunnen er ook gewoon mee rijden;)
Met de camper reden we richting Yosemite National Park. We hebben ongeveer 3 uurtjes gereden toen we aankwamen op een camping iets voor Yosemite in Groveland. Een gehucht dat wil je niet weten. Er wonen hier ongeveer 20 mensen, er valt hier niets te beleven, ze hebben alleen een camping, een supermarkt en...... Jawel hoor ook hier hebben we er een gespot, een Rabobank:) waarom deze hier zit weten we niet, waarschijnlijk omdat er hier veel boeren in de omgeving wonen.
Op de camping was niemand aanwezig die ons kon helpen. We moesten op een briefje schrijven wat onze naam is en welke plaats we gingen staan, we kijken dus morgen maar of we ook toevallig iets moeten betalen.
We hebben daarna wat eten gemaakt, hebben samen nog gezellig wat gedronken en zijn daarna naar bed gegaan.

• 11 Oktober 2011 - 18:26

Maria:

Hallo Emil en Amy, Leuk dat jullie het zo goed naar je zin hebben. Hier is ook alles goed. Wil is klaar met de hekjes van de overkapping. Ons pap vond het prachtig. Geniet nog maar. Wij genieten van jullie verslag. Kus. Mamma en ons pap

• 11 Oktober 2011 - 19:23

Mam En Pap:

Hoezo zo'n grote camper? Zijn jullie van plan om de beren te logeren te vragen? Fijn dat jullie het zo goed naar de zin hebben. kuzz pap en mam