Isla Holbox - Reisverslag uit Holbox Island, Mexico van Emil en Amy - WaarBenJij.nu Isla Holbox - Reisverslag uit Holbox Island, Mexico van Emil en Amy - WaarBenJij.nu

Isla Holbox

Door: Emil en Amy

Blijf op de hoogte en volg Emil en Amy

17 Juli 2018 | Mexico, Holbox Island

Zondag 15 juli 2018
Vanmorgen rond 6:30 wakker, dus de meeste van ons hebben de klok rond geslapen. Na het ontbijt hadden we een taxi richting het autoverhuurbedrijf. Weg uit het all in resort, weg van de ontzettend veel toeristen en drukte en op naar iets wat we nog niet weten. We waren iets te vroeg bij het autobedrijf dus onze auto was er nog niet. Hebben een uurtje moeten wachten maar daarna hadden we dan ook wel een superluxe Toyota Camry, inclusief 2 kinderzitjes. Vandaag reden we direct door naar Isla Holbox, een eilandje 150 kilometer van Cancún vandaan. Onderweg hadden we ook al snel door dat we Cancún verlaten hadden, we reden het echte Mexico in. Overal brommers, fietskarren met van alles bovenop het dak geknoopt. Op de Mexicaanse A2 wordt niet hard gereden, daar liggen drempel van wel een halve meter hoog. Ook wordt hier langs de snelweg de wekelijkse markt gehouden. Hartstikke druk. De rechter rijbaan wordt afgezet met wat pionnen, de kofferbakken van de auto’s gaan open en voila, je hebt een markt!!
Om 14:00 kwamen we bij de ferry aan, we moesten hier de auto laten staan. Isla Holbox is een autovrij eiland. Toen we op het eiland aankwamen, hebben we een taxi gezocht om ons naar ons hotel te brengen. Een taxi is hier een grote quad of een golfkarretje. Deze scheuren over de zandpaden van het eiland, want asfalt kennen ze hier ook niet. Eenmaal aangekomen bij ons hotel hebben we eerst een duik in het zwembad genomen... het was zo ontzettend warm vandaag dat we een plons wel verdiend hadden. Savonds zijn we de straat opgelopen om wat te gaan eten. Alles rijdt, fiets en loopt hier over straat. De huisjes zien er uit als enorme bouwvallen maar toch hebben ze allemaal een vrolijk kleurtje en wordt er iets gezelligs van gemaakt. Hier hebben we vandaag ook kennis gemaakt met de Mexicaanse zwerfhonden. Totaal niet leuk, zeker voor Luc en Lot niet, onze honden liefhebbers. Ze zijn niet eng, we moeten alleen zorgen dat ze uit onze buurt blijven omdat ze allemaal ziek zijn. Na het eten zijn we teruggegaan naar het hotel, hier hebben we nog even in de hangmatten gelegen en geschommeld en daarna zijn we lekker gaan slapen.

Maandag 16 juli 2018
Vanmorgen waren we al vroeg wakker. We konden pas om 8:00 gaan ontbijten dus hebben de kids nog even bezig moeten houden in ons huisje. We slapen in een soort complex met allemaal huisjes in Mexicaanse stijl, heel leuk! Na het ontbijt hebben we snel onze zwemkleren aangetrokken en gingen we naar het strand. Het was inmiddels alweer een graadje of 35, dus mooi weer om te zwemmen. Op de hoek van de straat huurden we een golfkarretje zodat we zelf het eiland rond konden. We zijn richting strand gereden en kwamen ineens op een strand waar niemand was, waar het zand parelwit was en de zee ontzettend mooi blauw... en dat sochtends om 9:00. De pelikanen vlogen rond en Luc en Lot speelden in het zand en zochten visjes in de zee. Luc ontdekte samen met Emil ineens een grote rog, Emil maakte foto’s en Luc ging erachter aan. Daarna zijn we verdere gereden over het eiland. Hier en daar nog gestopt bij een strandje en onderweg genoten van leguanen en een soort wasbeer. Prachtig!! Smiddags zijn we even gaan zwemmen in het zwembad bij het huisje. Het was te warm on iets te doen, dus hingen lekker even in het water. Luc is vanaf vandaag officieel zwemmer. Na flink oefenen in het diepe wilde hij het zelf gaan proberen... en nee papa en mama, jullie hoeven me niet meer vast te houden:) na de middag zijn we nog even naar het strand gelopen. Luc en Lot maakten een grote modderpoel en wij konden wat drinken bij een strandtentje, klein gezellig met Mexicaanse muziek. We zaten net met zn allen op het strand toen het begon te regenen en als het hier regent, regent het hard. We zijn even binnen gaan zitten tijdens de regen en onweer onder het genot van een grote bak nachos. Na de bui konden we weer het strand op en hebben we nog genoten van de zon. Op de terugweg liepen we door grote plassen op de weg, best fijn zo’n onverharde zandpaden overal. Eenmaal terug bij ons huisje hebben we even een plons genomen in het zwembad, zo waren we ook meteen van al het zand af. Daarna lekker in bad en een broodje gegeten. Het was tegen 20:00 toen Luc en Lot in slaap vielen, mie van het vele zwemmen en spelen.

• 19 Juli 2018 - 22:11

Lizzy:

Jullie vermaken je prima zo te lezen! Pff.. 35 graden.. Dat is wel erg warm om wat te doen.. Hihi zou die koppies van Luc en Lot wel eens willen zien met die zwerfhondjes