Nara en Osaka - Reisverslag uit Awaji-shima, Japan van Emil en Amy - WaarBenJij.nu Nara en Osaka - Reisverslag uit Awaji-shima, Japan van Emil en Amy - WaarBenJij.nu

Nara en Osaka

Door: Emil en Amy

Blijf op de hoogte en volg Emil en Amy

21 April 2019 | Japan, Awaji-shima

Zaterdag 20 april 2019
Vandaag zijn we op tijd weggereden. Om 9 uur zaten we al op het strand Shirarama. Een van de populaire stranden van Japan. Het zand van dit strand hebben ze vanuit Australië gehaald. De kids hebben wat in het zand gespeeld en daarna zijn we verder gegaan. Op naar Nara, zo’n 150 kilometer verder. In Nara heb je het deer park. Hier lopen heel veel herten los. Luc vond het leuk om ze te aaien en wanneer hij knikte naar een hert , knikte het hert terug. Hartstikke leuk om te zien. Lot vond de herten heel leuk om naar te kijken maar ze wilde niet te dicht in de buurt komen. In dit park stond ook de Todai-i tempel, met de grootste buddha van Japan. Na een ijsje zijn we doorgereden naar onze logeerplek. Onderweg nog wat boodschappen gedaan. Daarna nog even in de zon gezeten met een borrel en gevoetbald. Na de sushi lekker gaan slapen..

Zondag 21 april 2019
Vanmorgen richting Osaka gegaan, een van de grootste steden van Japan. We hadden weer prachtig weer, ongeveer 25 graden. Eerst zijn we naar een park gegaan. In dit park stond een kasteel van de Ninja’s. Luc was zelfs nog even verkleed als echte ninja. Daarna met de metro naar het grootste aquarium geweest. Dit moest ook wel groot zijn. Hier zwommen 2 walvishaaien. Verder nog pinguïns en haaien gezien. Luc heeft een baby walvishaai en een grote rog geaaid, super stoer. Eind van de middag zijn we met de metro naar de drukste winkelstraat geweest. Mooi om te zien hoe hier alle gevels versierd zijn met van alles en nog wat, plastic kreeften, grote beeldschermen, wat je maar kan bedenken.. we slapen vanavond onder een brug, een gigantisch ding wat veel weg heeft van de Golden Gate Bridge, maar dan wit... prachtig verlicht in de avond..