Tokyo - Reisverslag uit Tokio, Japan van Emil en Amy - WaarBenJij.nu Tokyo - Reisverslag uit Tokio, Japan van Emil en Amy - WaarBenJij.nu

Tokyo

Door: Emil en Amy

Blijf op de hoogte en volg Emil en Amy

02 Mei 2019 | Japan, Tokio

Dinsdag 30 april 2019
Vandaag veel gereden, we moesten richting Tokyo, dus we hadden nog we even te gaan. ‘S ochtends nog even bij de apen wezen kijken, bovenop de berg. De sneeuw was helaas al verdwenen anders zag je de apen nog in de sneeuw. Op een heel klein bergpadje naar boven, hopen op geen tegenliggers want dan had je een probleem. Maar het is allemaal goed gekomen. Na de apen zijn we doorgereden naar Tokyo. Ondertussen een paar keer gestopt op wat te eten en drinken. Toen we op onze slaapplek kwamen hebben de kids een lekkere pizza op, papa en mama sushi!

Woensdag 1 mei 2019
Vanmorgen om 9:00 al met de bus vanaf de slaapplek naar het centrum van Tokyo. Eerst met de bus en daarna nog een hele tijd met de trein, uiteindelijk stopte we bij de Skytree, de hoogste toren van Tokyo, zo’n 600 meter hoog. Hier zijn we omhoog gegaan. Wat een uitzicht en wat een ongelofelijk grote stad. Daarna zijn we naar een tempel geweest, ook hoer was het ren drukte... Tokyo is groot en druk. Je kan echt nergens even alleen zijn of staan. Overal staan rijen voor de restaurants en op straat lopen is echt met de mierenhoop meegaan. Na de koffie bij de Starbucks zijn we naar het drukste treinstation gegaan, Shinjuku. Niet normaal... het krioelde van de mensen. Daarna door naar Shibuja, het drukste kruispunt van de wereld. Het kruispunt is leeg, maar zodra het groen wordt voor de voetgangers zie je geen stukje asfalt meer en ziet het zwart van de mensen die oversteken. En dat iedere keer wanneer het groen wordt. Even gegeten bij de McDonalds en daarna nog even naar de Tokyo Tower gegaan, een soort van Eiffeltoren. Daarna weer met de metro, de trein en de bus terug naar de camper. Vermoeiend dagje, maar vermoeiender misschien nog wel de drukte en de ontzettend grote aantallen mensen overal.....

Donderdag 2 mei 2019
Vandaag uitgeslapen en rustig aan gegaan. We hadden niet echt meer iets op het programma staan. Na het ontbijt zijn we naar Odaiba gegaan, kunstmatig aangelegde eilanden bij Tokyo. Hier hebben we nog even genoten van onze laatste dag Japan, lekker in de zon met de skyline van Tokyo. ‘S middags hebben we de camper opgeruimd en schoongemaakt en hebben we deze ingeleverd. We hebben ervoor gekozen om de laatste nacht een hotel te pakken, omdat we zo vroeg moeten vliegen morgen. In he hotel hebben we lekker gedoucht en zijn we allemaal op tijd naar bed gegaan.