Kamakura en Hakone - Reisverslag uit Fuji, Japan van Emil en Amy - WaarBenJij.nu Kamakura en Hakone - Reisverslag uit Fuji, Japan van Emil en Amy - WaarBenJij.nu

Kamakura en Hakone

Door: Emil en Amy

Blijf op de hoogte en volg Emil en Amy

16 April 2019 | Japan, Fuji

Maandag 15 april 2019
Vanmorgen werden we wakker met een strak blauwe lucht, het zou een mooie dag worden. Rond 10:00 zijn we de berg van het schiereiland van Kamakura op geklommen. Hier stond een hele hoge vuurtoren waar je helemaal naar boven kon. Vanaf daar had je prachtig uitzicht over Kamakura en de heldere blauwe zee. Luc vond het best interessant om door een verrekijker naar beneden te kijken, Lot daarentegen heeft wat hoogtevrees en meer kijk op de ijsjes die ze beneden verkochten. Na het ijsje zijn we terug naar beneden gegaan en liepen we richting camper. Begin van de middag zijn we teruggereden naar Kamakura. Hier heb je veel tempels en erg veel tradities dingen die ons helemaal niks zeggen. Het staat er uiteraard bijgeschreven maar ons Japans in helaas nog niet zo goed. We zagen briefjes in bomen en schepjes water om je handen te wassen... we hebben onze handen ook gewassen, meer omdat ze vies waren dan dat er een traditie achter zat. Eind van de middag zijn we naar een camping in Hakone gegaan. Hier konden we nog net even van de zon genieten voordat deze achter de bergen verdween. De kids hebben wat gespeeld en gevoetbald. Daarna noodles gegeten, gewassen en naar bed..

Dinsdag 16 april 2019
Heel veel zon!! Dat zagen we vandaag. Heerlijk weer! We zijn vandaag in Hakone helemaal rond gegaan. Eerst met een ferry naar de andere kant van het meer. Deze ferry was helemaal omgebouwd tot piratenschip, dit vond Luc helemaal geweldig, vooral de kanonnen die erop stonden. Toen we van de boot kwamen gingen we naar een bakkertje, voor Lot, die een aarbeientaartje wilde. Daarna zijn we verder gegaan met de bus, na de bus gingen we een stuk met de trein en het laatste stuk gingen we met de gondel boven naar een vulkaan. Hier hadden ze zwarte eieren, gekookt in water van de vulkaan. Daarna gingen we richting camping. Onderweg hebben we bij een meer nog genoten van het prachtige uitzicht op de Mount Fuji, de grootste berg van Japan, ongeveer 3700 meter. De enige berg waar nog volop sneeuw ligt. Deze berg is bijna nooit te fotograferen zonder wolken, vaak zie je de top niet.. maar wij hadden geluk. Helemaal in het zicht met een strak blauwe lucht eromheen. De camping was nog niet geopend voor dit seizoen, dus hebben we een andere overnachtingsplaats opgezocht. Een grote parkeerplaats met winkels en toiletgebouw. Meer dan genoeg en ook nog gratis. Het maakt ook niet uit waar je staat of waar je naar de wc gaat. Alles is hier brandschoon. Nog steeds geen papiertje op de grond gevonden. En de wc’s zijn overal super schoon. Luc kent bijna alle knopjes van de wc al, waar hij water kan spuiten, hoe de radio aan gaat en hoe je alles uitzet als je klaar bent. En wat kan hij genieten van de verwarmde wc brillen...

• 16 April 2019 - 10:39

Maria Verheijen:

Leuk en schoon is het daar zeker

• 16 April 2019 - 18:25

Lizzy:

Hihi.. Leuk om te lezen wat jullie allemaal doen! Luc
    zal grote verhalen hebben als hij terug is