Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Emil en Amy - WaarBenJij.nu Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Emil en Amy - WaarBenJij.nu

Kanchanaburi

Door: emilenamy

Blijf op de hoogte en volg Emil en Amy

07 Oktober 2010 | Thailand, Kanchanaburi

De volgende 2 dagen zijn we naar Kanchanaburi geweest.
Hier zijn we natuurlijk, net als die honderden toeristen die dag, naar de River Kwai Bridge geweest. Even wat foto's van gemaakt en er overheen gelopen. Maar ons kennende hadden we het hier snel gezien. Onderweg kwamen we een kleine tijger tegen. Hiermee kon je op de foto. En dit gelooft niemand. maar Emil, die zo bang is van een gewone Nederlandse doorsnee hond of kat wilde wel met deze tijger op de foto.
's Middags zijn we op een olifant wezen rijden. Wat zijn deze dieren lomp zeg. Lopen gewoon overal door en overheen. Was in het begin even wennen maar al snel zaten we een stuk relaxter op de rug van een olifant. Was op zich wel lachen.
Het was een prachtige dag en mooi weer ( nog steeds 35 graden) om met een bamboe vlot de rivier over te gaan. Na een kwartier op het water werd de lucht zwart en begon het te regenen. Wij werden aan de kant gezet en we dachten, we wachten even tot het droog is hier onder een boom. Niet dus. Die regenbuien hier, daar kan geen boom of geen paraplu tegenop. Dus we werden door en door nat. Onze kleren, schoenen, tassen. Maar goed, wij weten in ieder geval nu wat ze met regen bedoelen in Thailand.
's Avonds bleven we in de bossen van Kanchanaburi slapen. Je wilde niet weten hoe het er hier uitzag. En het was misschien ook maar goed dat ze ons hierheen brachten toen het al donker was. Het was een drijvend krot. Zo ontzettend smerig met wel duizenden muggen om je heen. Het bed bestond uit planken met daarop bij elkaar gebonden bamboe met een stuk stof eromheen. In Nederland ook wel matras genoemd. Maar de volgende ochtend waren we het er allebei overeens dat we toch redelijk geslapen hadden.
De volgende dag gingen we naar de Erwan watervallen. Echt helemaal super. Geweldig mooi om te zien. Er waren 7 watervallen en kon dus helemaal naar boven klimmen. Zo mooi en zo'n schoon water. Emil heeft er best een tijd in gezwommen. Amy heeft 1 duik gemaakt maar was er alweer snel uit toen er vissen aan haar tenen begonnen te sabbelen. Maar hoe mooi de watervallen waren is niet te beschrijven, dat is te zien op de foto's.
Aan het eind van de dag werden we naar het station in Bangkok gebracht hier gingen we met de nachttrein naar Chiang Mai.