Key West - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Emil en Amy - WaarBenJij.nu Key West - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Emil en Amy - WaarBenJij.nu

Key West

Blijf op de hoogte en volg Emil en Amy

04 November 2012 | Verenigde Staten, Key West

Sochtends om 8 uur waren we al in Key West, hier parkeerden we onze auto bij de haven. Na een rondje lopen gingen we ontbijten. Daarna zijn we door de Duval street gelopen, de bekende straat van Key West met veel winkels en nog meer kroegen. Smiddags hebben we een fiets gehuurd. We merken wel dat we overal veel beter een fiets kunnen huren aangezien dat je dan veel meer ziet. Nadat we eerst een foto gemaakt hadden bij het "0 Mile" bord (het precieze punt waar Highway 1 begint/stopt) zijn we door gefietst naar Fort Zachary Taylor State Park. In dit park kun je een historisch fort bezichtigen, maar wij kozen voor het strand in dit park. Even relaxen in de zon. Precies 15 minuten hebben we dit volgehouden. Het was zo ontzettend warm en we wilden eigenlijk toch nog meer zien deze dag in Key West. Dus onze spullen op het strand weer bijeen geraapt en weer doorgefietst. Onderweg op het park kwamen we heel veel power boats tegen, deze hebben hier komenden woensdag, vrijdag en zondag wedstrijden. Helaas zijn wij dan niet meer hier.
Ook zijn we naar Southernmost Point of America geweest, de naam zegt het al, het meest zuidelijke punt van Amerika. Na de middag even op het terras gezeten bij het overal bekende Hard Rock cafe. Daarna een broodje Subway gehaald en onze fietsen terug gebracht. Savonds gingen we naar Sunset Celebration, hier in Key West is het namelijk prachtig hoe de zon ondergaat. Het was dan ook super druk op de vele speciaal hiervoor opgezette terrassen. Hierna zijn we nog even terug gegaan naar Duval Street om nog wat te drinken. Wat ons eigenlijk heel de dag al opviel, dat er overla asbakken staan, werd hier savonds bevestigd. Hoezo rookverbod in horeca? En hoezo is Amerika hier helemaal streng in? In Key West mag je gewoon in alle kroegen binnen roken.
Na een paar drankjes vonden we het mooi geweest, deze lange dag.. en zijn we teruggereden naar onze woonwagen, waar we nog een nachtje slapen..

• 06 November 2012 - 18:16

Bas En Gwen:

Ha vakantiegangers,
    Alles goed?
    Aan de berichtjes te lezen niet veel meer dan drinken, eten, lammen en zonnen.
    Lekker man,
    Wij werken wel gewoon 80 uur per week
    Maak je niet druk, wij gaan wel door.
    Geniet lekker van jullie vakantie en de zon want als je terug bent zie je die zeker niet meer tot april/mei?
    Hier is het koud en nat maar dat merken jullie over 14 dagen wel,

Veel plezier samen en geniet ervan,

Bas en Gwen