Kennedy Space Center - Reisverslag uit Stuart, Verenigde Staten van Emil en Amy - WaarBenJij.nu Kennedy Space Center - Reisverslag uit Stuart, Verenigde Staten van Emil en Amy - WaarBenJij.nu

Kennedy Space Center

Blijf op de hoogte en volg Emil en Amy

13 November 2012 | Verenigde Staten, Stuart

Om half 11 kwamen we bij Kennedy Space Centre aan. Bij de kassa zagen we al snel dat Amerika de prijzen maar blijft verhogen. In de LonelyPlanet stond er nog als entreeprijs 43 dollar, maar het zouden geen Amerikanen zijn als de prijs alweer verhoogd was naar 50 dollar. Maar goed, je betaald toch overal wel voor als je eenmaal hier bent:)
We hebben eerst 2 films gekeken in het IMax theater. De eerste ging over The Hubble telescope. Hier zag je hoe deze gemaakt en gerepareerd wordt in de ruimte. De tweede film ging over International Space station. Hier zag je de totstandkoming van het grootste ruimtestation van de wereld. Daarna zijn we met de bus naar het lanceringplatform gegaan. Een spaceshuttle wordt door 2 tanks vervoert van de loods naar het lanceringplatform. Dit is een afstand van 4 mile en hier doen ze 8 uur over.
Daarna zagen we de Apollo. Deze werden gebruikt voor de maanmissie. Als laatste is Emil nog in een simulator geweest, zo maakte hij mee hoe het is om gelanceerd te worden.
Het leukste van de hele dag vond Amy toch, dat zij kan zeggen dat ze de maan heeft aangeraakt. Hoe die voelt? Gewoon knoerhard als steen.
Savonds zijn we verder gereden richting hotel in Stuart en zijn we onderweg nog even gestopt bij een hele grote surfwinkel die 24 uur per dag open is. Hier hebben we even rond gekeken. En zo vroeg Emil zich ineens daar af, zouden ze hier ook ski spullen hebben...? Pfff..."Emil ik weet niet, maar je loopt door een surfwinkel, dus nee..."
We hebben vandaag gegeten in de beachclub van Jensen Beach, heerlijk weer een dagje geen friet, maar pasta en rijst;)

• 14 November 2012 - 15:19

Maria:

Hallo Amy en Emil
    Wat leuk dat jullie daar zijn geweest Ik ben benieuwd naar jullie foto's. Jullie hebben deze vakantie weer enorm veel gezien en beleeft. Geniet nog de laatste daagjes. Kus. Mamma en ons Pap