Everglades en Naples - Reisverslag uit Naples, Verenigde Staten van Emil en Amy - WaarBenJij.nu Everglades en Naples - Reisverslag uit Naples, Verenigde Staten van Emil en Amy - WaarBenJij.nu

Everglades en Naples

Blijf op de hoogte en volg Emil en Amy

05 November 2012 | Verenigde Staten, Naples

Sochtends vroeg om half 8 zijn we naar de Everglades gereden. De tijd die we ermee kwijt waren viel ons toch wel wat tegen. Al waren het niet heel veel miles toch kwamen we pas rond half 12 bij Shark Valley aan. In dit park kun je een ronde van 23 miles maken en genieten van al het mooie van de Everglades. Zo zagen we heel veel vogels, reigers, water en gras. De vogels en reigers waren totaal niet bang. Ze stonden op een meter afstand en toch konden we rustig fotos van ze maken. Kijk.. Zo'n reigers hebben we thuis nodig. Dan heb je tenminste nog alle tijd om een geweer te pakken als ze bij de vijver zitten.
Maar waar we vooral voor naar Shark Valley gingen, waren uiteraard de alligators. En we hadden geluk, we hebben er ontzettend veel gezien. In het water, tussen het gras, zelfs een paar gewoon voor ons midden op de weg. Deze konden we dus van zo dichtbij fotograferen, dat je bijna je toestel op de rug van de alligator kon leggen.
Deze tocht duurde ongeveer 2 uur. Daarna zijn we op een airboat geweest. Zo'n boot die je in films ziet met zo'n grote propeller achterop. Tijden deze tocht maar een paar alligators gezien, maar de ervaring op zo'n boot is geweldig. Je gaat er mee dwars door de Everglades. Heel mooi om te zien. Doordat je zo hard gaat zie je bijna het water tussen het gras niet meer. Het lijkt dan alsof je met een grote snelle grasmaaier thuis het gazon kortwiekt. (Dit kan dan ook alleen maar als je zo'n groot grasveld als ons hebt) en jaaaa.... Voordat er mensen iets van gaan zeggen, we kunnen de tuin inderdaad beter bijhouden, maar dat valt vaak niet te combineren met ons drukke leven en alle vakanties:)
Savonds kwamen we in Naples aan. Hier logeerden we in een heel net, gezellig huisje met uitzicht op het zwembad. Toen we onze spullen uitgepakt hadden zijn we wat gaan drinken in de stad. Naples is netjes, chique, duur en een beetje te vergelijken met een...nee geen Berlicum....... Een Blaricum! We voelden ons hier dan ook wel thuis:)

• 07 November 2012 - 12:45

Franka:

Ja leuk he die everglades en hoezo jullie hebben thuis toch geen reigers?
    En inderdaad minder vakanties en jullie (grote)tuin ligt er dan wel netjes bij.
    En waar is dan jullie tuinman gebleven????
    Nou geniet ze nog en zon maar lekker want hier regent het de hele dag
    Heel veel groetjes en kusjes van papa en mama