Airlie Beach en Whitsunday Islands - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Emil en Amy - WaarBenJij.nu Airlie Beach en Whitsunday Islands - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Emil en Amy - WaarBenJij.nu

Airlie Beach en Whitsunday Islands

Door: emilenamy

Blijf op de hoogte en volg Emil en Amy

16 November 2010 | Australië, Airlie Beach

Maandag 15 november.
Ook vandaag hebben we niet veel bijzonders gedaan. 's Ochtends vertrokken we vanuit Townsville naar Airlie Beach. Vanuit dit plaatsje wilde we naar Whitsunday Islands. Maar dat werd niet vandaag, vanwege het weer. Voor de middag hebben we wel wat gezwommen in de Lagoon in Airlie Beach, na de middag is het gaan regenen en het is niet meer gestopt die dag. Na de middag een camping gezocht. Hier kregen we een plaats toegewezen midden in de blub. Wanneer we hier op zouden rijden zouden we onszelf helemaal vast rijden. Omdat alles hier zo drassig was en we al een paar keer met de camper vast zaten hebben we hem uiteindelijk maar op de pad voor onze plaats gezet. Daar stond ie mooi droog op het asfalt. Omdat er verder niets op deze camping te beleven was en we niet meer uit de camper konden, zonder dat er een waterval op je kop kletste, lagen we al om 19.30 uur op bed.
Dinsdag 16 november.
Vandaag dan eindelijk weer iets ondernomen. Vandaag gingen we naar Whitsunday Islands. Het was heel mooi weer, heel veel zon en gelukkig geen regen meer, zo'n 28 graden. Om 8 uur werden we door een bus opgehaald en naar de haven gebracht. De chauffeur was een Nederlander, maar woonde al 40 jaar hier. Hij vertelde ons dat er een dag eerder ook al een Verheijen op de boot zat. Eenmaal aangekomen op de boot zaten we met 60 anderen. Zowat alle nationaliteiten waren aanwezig. Den Dungen was zoiezo aanwezig. Maar ook Gemert, Schijndel, Rosmalen en Berlicum. Het moest niet gekker worden. Zit je aan de andere kant van de wereld op een boot met mensen die thuis in een straal van 5 km om je heen wonen. Maar wel hartstikke leuk. Het was een hele mooie dag, het snorkelen was weer super en het eten op de boot was weer perfect verzorgd. Aan het eind van de middag liepen we naar een lookout om zo over Whitsunday te kijken. Het uitzicht was helemaal geweldig. Zo'n strand had je nog nooit gezien. Tegen half 7 waren we terug in de haven. 's Avonds hadden we afgesproken met de brabanders wat te gaan drinken. in Airlie Beach. Eerst even een plaats voor de camper gezocht en toen gegeten en gedoucht. 's Avonds hadden we het hartstikke gezellig met de rest. Kan ook niet anders met brabanders onder elkaar he. Was wel wennen aan de sluitingstijden hier. In Nederland is het laatste rondje gewoon het laatste rondje...Hier kwamen ze eigenlijk zeggen.. "Jullie kunnen nu je glas achter overgooien en gaan" of "Je drinken laten staan en gaan.." Het was in ieder geval wel vrij duidelijk dat ze gingen sluiten. Emil die ineens weer wat bier op had na toch wel een paar alcoholvrije dagen wandelde vrolijk mee naar de camper. En zoals de meeste mensen uitglijden over een bananenschil kreeg Emil dit voor elkaar over een hele mango. Gelukkig niet heel hard gevallen dus voor alle veiligheid maar snel gaan slapen.