Australia Zoo en Surfers Paradise - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Emil en Amy - WaarBenJij.nu Australia Zoo en Surfers Paradise - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Emil en Amy - WaarBenJij.nu

Australia Zoo en Surfers Paradise

Door: emilenamy

Blijf op de hoogte en volg Emil en Amy

22 November 2010 | Australië, Surfers Paradise

Maandag 22 november.
VAndaag zijn we in de ochtend naar de Australia Zoo geweest. Hier hebben we alle Australische dieren nog eens van dichtbij gezien. en heeft Amy eindelijk de kangaroos en koala's kunnen aaien. In deze dierentuin ging het vooral om krokodillen. Steve Irwin haalde deze uit het noorden van het land. De Australia Zoo wordt daarom ook wel de Steve Irwin Zoo genoemd. We waren aanwezig bij een show waar werkelijk de vogels en papegaaien om je oren vloegen. Hier zagen we ook een krokodil die omhoog sprong voo reen stuk vlees. Als afsluiting zijn we ook nog bij het Zoo Hospital geweest. Dit lag aan de andere kant van de parkeerplaats. Asl je hiervoor geld doneerde mocht je een kijkje gaan nemen in het dierenziekenhuis. Bij de ingang in de wachtkamer zater 3 kleine baby kangaroos te wachten. VErderop in het ziekenhuis zagen we wat koala's in hun bedjes op de uitslaapkamer. En we zagen zelfs hoe ze een koala aan het opereren waren. 's Middags zijn we naar Surfers Paradise gegaan. Het Salou van Australie. Toen we aan kwamen vonden we het toch meer klein New York lijken dan Salou. Niet normaal hoeveel hotels en allemaal met wel tig verdiepingen erop, kleine wolkenkrabbers. Hier was het erg toeristisch. Als er alleen al 30 McDonalds zitten zegt het ook al genoeg. Het was er ook super druk. Net deze week waren hier alle schoolverlaters van het land. We hebben hier wat rondgewandeld, wat gewinkeld en gedronken en aan het einde van de dag zijn we naar Brisbane gereden. Hebben hie rwat boodschappen gedaan en gekookt. Samen bij de camper nog wat gedronken en naar bed gegaan, met de bedoeling morgen eens uit te slapen.

• 23 November 2010 - 08:15

Emil En Amy:

HIer dan weer heel wat verhalen van de laatste week van ons. Het leek misschien of we van de aardbodem verdwenen waren maar nee hoor, we zijn er nog. Hadden alleen ff lastig met internet zoeken ergens. Nu zijn we in Brisbane en morgen vliegen we naar Sydney. Dat zal onze laatste bestemming zijn helaas.. Veel plezier met lezen en tot over een paar dagen weer.

• 23 November 2010 - 20:35

Franka:

Hallo amy en emil wat hebben jullie toch een FANTASTISCHE vakantie.
    En lekker weer Bereid je maar voor want we krijgen aan het einde van de week vorst en sneeuw,dus doe maar wat warms aan op de terugreis.
    lizzy komt zo de dvd laten zien van de pretecho, ben benieuwd.
    We zijn blij als jullie terug zijn want 4 weken is echt wel errrrrrreg lang.
    Tot zondag en een goede reis terug!!!
    kuzzz pap en mam