Fraser Island - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Emil en Amy - WaarBenJij.nu Fraser Island - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Emil en Amy - WaarBenJij.nu

Fraser Island

Door: emilenamy

Blijf op de hoogte en volg Emil en Amy

20 November 2010 | Australië, Hervey Bay

Vrijdag 19 november.
Om 7.30 uur werden we met d ebus op de camping opgehaald en werden we naar de ferry gebracht. Om 10.00 uur waren we op Fraser Island. Een eiland wat eigenlijk helemaal bestaat uit zand en ongeveer 150 inwoners heeft. Toen we van de ferry af kwamen zegen we het al. Onze bus stond klaar. Althans iets wat op een bus leek. Doordat ook de wegen hier van zand zijn, was het meer een grote Dakaer bus waar we mee rond gingen. Ontzettend veel los zand maar de chauffeur reed er lekker lomp doorheen. Het was dan ook niet mogelijk om onderweg wat t elezen, te eten of te drinken of wat dan ook. Je schudde helemaal door elkaar. Eerst reden we naar een klein meertje waar een hele grote leguaan tussen het riet zat. Laten zijn we nog naar het McKenzie meer gegaan en hebben we een fantastische wandeling door het regenwoud gehad. Misschien wel de mooiste wandeling die we tot nu toe gemaakt hebben.Rond 17.00 uur waren we terug bij onze lodges waar we die nacht sliepen. We hadden even tijd voor onszelf en konden vanaf 18.30 uur gaan eten. Wij besloten met vieren zelf nog even een wandeling te maken. We liepen op een berg helemaal naar beneden richting zee. Hier wilden we Dingo's spotten. Eenmaal aangekomen bij de zee kwamen we op een smal stuk strand met veel takken en boomstronken. We hadden nog heel even de tijd om als een gek naar de andere kant te lopen. Daar was de pier en konden we omhoog. Normaal gesproken heb je hier alle tijd voor, maar nu werd het vloed. Het water begon al wat te stijgenen wij moesten dus nog een stuk lopen, over en onder boomstronken door. Halverwege moesten we dus al " verplicht" door het water. Ach, het had ook wel iets. We hebben het gehaald en we zijn niet verdronken, zullen we maar zeggen. En waar we het allemaal voor deden.... de Dingo's hebben we niet gezien. Teruggelopen naar het Resort om te eten. Daarna nog even aan het bier en de wijn gezeten en naar bed gegaan.
Zaterdag 20 november.
Vanmorgen om 8.00 uur begon onze tweede dag op Fraser Island. Daarvoor al een ontbijt op en gedoucht. Om 8.00uur mochten we weer met onze Dakar bus meehet eiland rond. Vandaag reden we vooral in de buurt van het strand. Een bus die met 80 km/u over het strand rijdt en over de rosten die daar liggen, helemaal geweldig. Onderweg bij een lookout zagen we schildpadden en manta's. Boven het strand vlogen veel zee-arends en ja hoor vandaag zagen we dan eindelijk wat Dingo's op het strand lopen. Op de terug weg moetsen ineens alle sterke mannen de bus uit om 2 auto's te helpen. Deze zater helemaal vast in het zand. En ja, als je dan met 15 man een auto vooruit duwt, dan moet het ook wel goedkomen. Om 5uur zaten we weer op de ferry terug naar Hervey Bay en werden we met de bus afgezet bij de camping. 's Avonds zijn we nog gezellig met vieren een pizza wezen eten. En ook vandaag lagen we weer vroeg op bed. Wat kan een mens moe zijn na iedere dag opnieuw zoveel doen en zien...